20110219 - Volta al Montsec
20110219 - Volta al Montsec
Com que tampoc era qüestió d'invertir una fortuna en una prova vaig optar per lo "baratu": Slicks prestats a la trance mutant, que tant avait està per rutes de 4 dies, com porta la cadireta, com aquesta vegada la vam transformar a carretera. S'ha de reconeixer que aquesta vegada la mutació li ha quedar amb una estètica .... difícil .... per dir-ho finament, jejejeejeej
Res, total que al final quedem el nozone, un colega meu amb la seva bici de carretera i el menda a l'imagine. Sessió de cafè i cap a Àger. La sortida la feiem des de l'estació d'Àger, i la ruta consistia en anar a Àger, pujar st alís, baixar per darrera, st esteve de la sarga, moror, cellers i un altre cop a la sortida. Easy, no
Un cop a lloc descarreguem les bicis, i de seguida veiem que el Nozone no té el dia. Abans de començar a pedalar ja té que reparar 3 punxades, i només començar una quarta. Decideix que torna a la furgo, que estem a 100 metres, que intenta reparar i que ja ens pillarà per fer una pujada. Total que el colega de la bici de carretera i jo tirem.
Al quilometre ja es veu que per molt que porti slicks la diferencia amb l'altra bici hi és, a part de perquè el colega està fort com un toro, perquè els ritmes a portar són diferents. Total que anem tirant, mentres ell em va esperant de quan en quan. A part porta uns plats a la seva bici més destinats a planejar que a fer pujades, per lo que té que portar un ritme alegre per no quedar-se atrancant.
Anem fent, tot pujant per la carretera que porta a la collada. Paradeta a xerrar amb el meu nebot, que voltava per allí per fer ferrates, i anar fent. La pujada se'm fa pesadeta, i així com planejant i en pujada suau si que hi ha molta diferencia de rodar amb slicks, en pujda dreta de veritat jo no li se veure. Suposo que hi és, però entre la meva falta d'entreno i que m'estic començant a rallar amb l'asfalt, no vaig millor que amb les de takos. Suposo que també influeix que porto la pujada amb menys alegria perquè noto els metres acumulats ja des de l'estació fins a Àger.
Arribem a la collada, amb algunes taques de neu i una rasca considerable. Fins aquí portem uns 20 km's i uns 1200 d'acumulat, que a mi ja em comencen a pesar. Obro la motxila per posar-me el paravent i veig que me l'he deixat. me*da. Bé, tampo té sol·lució. Em poso la motxila davant perquè em pari alguna cosa i avall. Al mig km ens trobem que les clapes de neu que hi havia ara són una nevada considerable (estem a cara nord) que cobreix completament la carretera. No és molta, un 3-5 cm de neu nova, i amb les rodes de tacos l'hauria gaudit molt, però amb els slicks és com xafar gel. El colega amb la de carretera fa unes cares de "perquè em deixo enredar sempre per aquest indesitjable, jejejejeej". Rés, fem uns 4-5 km's amb la neu com podem i després la cosa millora, ja que llavors només és a trams. Al final arribem a la part d'abaix de la vall i allí ja està net, i a partir d'aquí ja es rodar, amb un puja baixa amb "repetxons" que a aquestes alçades es fan durs. I a més me n'adono que el dia que vaig calcular la distància debia tenir el cap en algun altre lloc, perque havia calculat uns 45 km's en total i quan salten al comptakm encara ens falta un bon troç.
Al final arribem a cellers a les dues passades, i el nozone ens està esperant allí. Sort, perquè així ens estalviem uns 14 km's per general que em donen molt mal rotllo, i a més ja en portem 58 .... Al final la ruta hauran estat uns 1500/1600 d'acumulat. No ho se segur perquè el gps es va quedar sense piles .... Una bona pallisa.
Amb les cames tovetes, tovetes, ens fotem una dosis de colesterol en vena al restaurant, que si més no em recupera el color de la cara. Uffff, que cansat estic.
Després del cafè tornem cap a casa, amb un pluja considerable, que si més no ens ha respectat a la ruta.
En resum: La carretera no és lo meu. Si més no ara ja ho puc dir amb coneixement de causa. Au.
En resum 2: Tinc mono de bici!!!!!!
Salut!
Re: 20110219 - Volta al Montsec
Fotiquis del dia
L'engendro
Si més no aquí el fang segur que no s'hi queda. La neu tampoc, jeejejjej
Adalt
La carretera de baixada.
Un dia per oblidar, d'aquells que per molt que ho intentis, no paren de passar-te coses que no et deixen fer el que vols fer!!! quin desastre...
A part del que ja explica al principi en demolits, me'n torno cap a la furgo, intento arreglar la punxada, ho faig 2 vegades... total que deu ser la coberta que té algun alambre suelto... en fin que desisteixo i decideixo caminar. Recullo tot i me'n vaig a Àger amb la superfurgo, faig un café i a patejar el poble que no el coneixia. El patejo de dalt a baix, una estona a la colegiata, una altra estona a la calçada romana... i a les 12 aprox torno a pillar la furgo cap a Cellers que haviem quedat allí.
Ja a Terradets com que encara quedava estona, començo a patejar per allí, pujo al poble del Cellers i m'endinso en alguna ruta marcada sense arriscar-me ja que ningú sabia per on parava. Visito Cellers, uns rentadors, contemplo el pantano... i cap a Terradets que segons els meus calculs estaven a punt de caure.
Error!!! van tardar una hora i mitja, justament quan ja havia demanat un bocata que la meva panxa ja protestava de mala manera jejjeje.
La fem petar i cap a casa que falta gent.
Poso algunes fotos que he tirat.