2/4/2011 - Xraid de Cambrils
2/4/2011 - Xraid de Cambrils
Res, que feia dies que tenia mono de raids, la cosa semblava que no començava i al final aquest ha estat el primer de la temporada. He anat movent fils per veure si trobava company, i tot i que he fracassat estrepitosament, si més no he aconseguit que s'inscriguessin 4 equips a iniciació i un a aventura. Al final hauré de demanar comissió a l'organització.
Com que no trobava cap ànima caritativa que volgués fer-me companyia, vaig pendre una decissió meditada (uns 30 segons) i em vaig apuntar a l'única categoria on podia fer-ho sol: Elite solo. Em vaig autoenganyar llegint només la paraula solo, que era la que m'interessava, i passant una mica per sobre la d'élite, que venia a significar una cosa així com 73 km's i més de 2500 d'acumulat. Això ho deuen dir només per acollonir, deu ser de broma, molt serà, i tota una altra serie d'arguments per l'estil em vaig donar per autoconvencem, com si fes massa falta, de l'encertat i raonable de la meva decissió ....
Res, m'apunto, pago, passen els dies i el divendres tiro cap allí. Aprofito per anar a sopar amb un dels meus nebots i fer-la petar, i després a dormir a la sortida. Al matí quan m'aixeco ja començo a estar una mica més nerviós, tot veient a les bèsties pardes equipar-se, aquelles mateixes que habitualment m'arranquen els adhesius i que avui em tocarà compartir ruta amb ells. Intento concentrar-me en preparar tot el material, encabir-lo dins de la motxila que pesa com un mort (tema a millorar en propers raids) i a passar l'estona fins al briefing.
Van arribant els colegues entre els quals he fet proselitisme raid, i me'n vaig cap al briefing, on ens donen el llibre de ruta i la cosa comença a fer por, molta por. Un cop acabades les explicacions comencem amb un volta corrent al tartant de la pista d'atletisme on estem, on corro els únics 400 metres que penso corre en tot el raid, que amb la que m'espera no es qüestió de fer excessos. D'aquí ens donen el mapa i sortim cap una orientació urbana per dins de Cambrils sense massa dificultat. Torno a la pista i pillo la bici pel primer sector de mtb. El mapa és bastant clar i la navegació no excesivament complicada, tot i que alguna fita està força amagada. A més començo a descobrir una de les "gràcies" de la zona, que són els camins per dins de les rieres, amb una sorra que fa que a vegades tinguis que anar amb molinillo en pla, aiaiaia. Passen les fites i els km's, comencen les pujades i arribo a vilanova d'escornalbou, on hi ha el següent sector de treking. Li tiro a les dues primeres fites, per un terreny molt brut, on fins i tot en algun tram s'ha de reptar per sota les mates i grimpar en algunes parets, i m'emporto de record una bona col.lecció d'esgarrinxades. Aquest sector tenia tres fites més, però decideixo saltar-me-les per anar més tranquil i arribar al següent sector sense el tall d'hora enganxat al coll. I sort que ho faig.
Total que dono per acabat el sector i enganxo un altre cop la bici per un sector "d'enllaç". I uns collons, primer un coll considerable, amb un sol que comença a apretar, i després un corriol molt maco, però amb una patejada més que considerable, per uns corriols plens de pedres i sorra i costeruts a collons. Pico les fites del sector i arribo un altre cop a un canvi de sector, de treking un altre cop.
Em donen el mapa i em cauen els collons a terra. Hi ha tres fites només, però les linies de corbes de nivell les han gastades totes en aquest mapa. Estic a un poble que es diu colldejou, però l'hi escairia més "foratentreparetsquethicagues". Res, canvi de calçat un altre cop i amunt, per un corriol que sembla que pugi escales de les altes tota l'estona. Em foto un gel per veure si em recupero una mica però no sembla que la cosa millori molt, tot i que de moment vaig aguantant bé. Decideixo anar primer al punt on hi ha la prova d'espeleo i el rappel, i un cop allí, segons com en trobi i vagi de temps, fer o no els altres dos punt.
Pujada dreta a collons amb trams de grimpada, mentres em sorprenc de que el meu cos encara aguanti. Arribo a un lloc on aquells molins de vent que es veuen a l'horitzó des de cambrils em queden uns 200 metres per sota, i passa un aire de collons. Ja va bé perquè si no amb la pujadeta que m'ha tocat m'hauria fregit. M'equipo i cap a la cova. Al principi ni hi veig ni gota, però mica en mica vaig fent, tot i que hi ha un parell de gateres que em costen una mica, i en les que passo justet, justet. Al final veig claror i em trobo amb el rappel, en el que m'arrastro més que no baixo. Beneit grigri, que em dona tranquilitat.
Un cop amb els peus a terra veig clar que els altres dos punt ni m'ho plantegi. Començo a estar molt tocat, i només de tornar al punt de canvi tinc una bona patejada. De fet al final només aquesta fita m'haurà costat un parell d'hores entre pujar, cova, rappel i tornar.
Un cop a la bici decideixo que millor que comenci a retallar i anar tornat, que cada cop estic més fos, i com em trobi alguna altra pujada cauré estés. Em salto un parell de fites voluntariament i una altra de totalment involuntària, però ja ni penso ni veig res. Intento concentrar-me i arribo a montroig, on em queda una "baixada" gairebé plana per una riera .... amb la seva sorra on la roda es clava. Cada cop m'arriba menys sang al cervell i cada cop em costa més tot. Tinc que picar una fita però no la trobo i passo. Ja n'estic fart de la riera i em posso per un camí lateral, però em costarà uns quan km's de perdua, que a aquestes alçades ja em saben a glòria .... Arribo al control del kaiac però passo de fer-lo perquè de lo fos que estic no tinc clar que no em faci mal. Una altra pujada per riera plena de sorra, picar l'última fita i arribo a la prova d'escalada. És un quintet en rocodrom sense massa dificultat, però estic tant cansat que no coordino massa bé i a la meitat abandono perquè no tinc forces. Torno a agafar la bici i cap a meta, a entregar l'sportident i veure com ha anat la cosa
Al final quart de la meva categoria (té truc, erem 6), 47 km's en bici, uns 20 i escaig a peu, uns 1800 d'acumulat i 9:18 hores d'entreteniment. Absolutament fos. Elite em va gran, no ens hem d'enganyar.
M'estic una estona per allí per classificacions i sortejos, tot fent-la petar amb la colla del meu nebot, amb els que m'ho passo de metro, i després cap a casa, on amb una dutxa i un vas de suc me'n vaig a posar la nena a dormir i no se qui s'adorm abans.
Avui m'he aixecat després de dormir com un tronc, amb molt bones sensacions, alguns cruiximents però res fora de l'habitual, sense dolor a cap articulació, només una mica en un principi de bullofa que em vaig fer en un peu, i una sensació de bon rotllo que m'encanta .... i no me n'he pogut estar de tornar a mirar el calendari de raids i tornar a pensar en noves aventures, jejejeej
Com a notes de material a destacar: Em vaig tornar a carregar la visera del casc, en una gatera, però res que el loctite no arregli, i el que m'emprenya una mica més, vaig rajar la sola d'una de les sabatilles de la bici. Suposo que amb una bona empegada aguantarà, però encara no tenen un any i ja van amb loctite. Cada cop em duren menys. I com que són tant barates .....
Tinc mono!!!!!!!!
PD: Espero que algú s'apiadi de mi al próxim raid i s'apunti de parella, perquè élit sólo un altra vegada no ehh, o millor que no, o potser no .... o jo que se!!!!!!!
Re: 2/4/2011 - Xraid de Cambrils
Algunes fotiquis que vaig tirar. La qualitat es baixa però tenia altres feines ;-)
A la sortida, encara sencer i amb el meu nebot
A les inscripcions, alguns del "enganyats"
Escoltant el briefing i començant a dir aiaiaiai
Mapes de l'urbana i lloc de comandament a la bici
En una de les pistes bones, i exemple dels "meravellosos" caminets de sorra
Al primer sector de treking, dins de lo brut, quan encara semblava persona
Puja que pujaràs al segon sector de treking
Banderes d'entrada a la cova
Després del rappel, quan ja vaig decidir que millor anar tornant com fos
Foto tirada des del mateix lloc de l'anterior, on es veu cambrils al fons, que és d'on he sortit i cap a on tinc que anar
A la prova final d'escalada
I aquí ja totalment fos, quan només em faltaven 100 metres per acabar
That is all, folks ;-)
Re: 2/4/2011 - Xraid de Cambrils
» 30/4/2011 - Casi Hivernal de Cervera
» 17-04-2011 Bikorientació Lleida
» 06/05/2011 - 6 Corriols de Balaguer
» Dies de barrancs 2011